Tuesday, January 11, 2005

't Putteke van de winter en 15 graden.

Het zijn geen winters meer. Met Armand Pien op televisie was dat wel anders! De weermannen van tegenwoordig, ze kunnen het niet... We zijn januari, het putteke van de winter en halen 15 graden. Minder stookkosten en geen zout op de wegen zijn enkele voordelen. Toch een prima velomobielweertje vandaag. Lichte regen en wat frisser dan de 15 graden van gisteren, ideaal voor zo'n fiets. Bij de stevige rukwinden moet je wel opletten met het openzetten van de kap. Sommige stukken 36 km per uur. Tijdens het afdraaien van de dijk sprak een man die tegen de wind in ploeterde met fiets aan de hand me toe: 'das een raket joeng...' Wat verder bij de bakker kwam een man kijken naar de Versatile. Geen motor (?) en wat kost dat? Zijn de vragen die steeds weerkeren. Ik heb de antwoorden na enkele maanden rijden met de Versatile al klaar. De werkgever betaalt je de fiets terug. Kilometervergoeding...
Toen ik bij de 'doe-het-zelver' stopte vroeg een heer in werkplunje: 'Zelf gemaakt?' Logisch als je voor zo'n winkel parkeert.
Een van de voordelen van een velomobiel die me eigenlijk wat is ontgaan: je hebt weinig parkeerplaats nodig. Vaak gewoon op het voetpad als de voorbijgangers niet worden gehinderd. Een vierde van de parkeerruimte van een wagen volstaat. Wat niet wegneemt dat ik hem soms duidelijk zichtbaar op een parking voor auto's etaleer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home