Wednesday, January 19, 2005

Raket

De laatste dagen heeft het flink geregend. Evenwel geen druppel op de Versatile. Ik ben tussen de regenbuien door naar het werk gefietst. Door de slijkerige dijken en het opspattend water wordt de onderzijde en het achterwiel vuil. Tijd dat ik hem eens kuis. Ook de slijklaag in de wielkasten zal ik eens moeten verwijderen. De twintex-onderbak is daar gelukkig goed tegen bestand en kan niet roesten. Ik ben benieuwd hoeveel jaar hij met alle trillingen mooi zijn vorm behoud. Koop je zoiets voor het leven?
Bij het naderen van de school hoor ik meer en meer het woord 'raket' vallen ... met bijbehorende geluiden. Vorig jaar werd er over de 'space-car' gesproken. Op de terugrit naar huis stond ik voor het rode licht in Dendermonde. Achter me stopten 3 scholieren. Ik hoorde hoe ze de velomobiel bespraken. 'Zit daar een motor in' vroeg er een. 'Kijk hij heeft zelfs pinkers' zei een andere. Bij het oprijden van de Scheldebrug trachtten er enkele de achtervolging in te zetten. Dat lukte tot bijna boven. Even versnellen en in de afdaling gaat het boven de 45 per uur en zijn de achtervolgers niet meer te bemerken in de spiegels. Zelfs stinkende brommertjes geven het dan op.

Km: totaal: 4500; dit jaar: 280
Onkosten tot nu toe: 30 euro, vervanging computertje.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home