Wednesday, March 23, 2005

Terug op kruissnelheid.

Dat moet toch dicht bij de 20° C zijn vandaag. Heerlijk weer. Dinsdag heb ik met nog wat griep in de benen zeer rustig gefietst, een 25 per uur, om het hart te sparen. Vandaag komt de kracht stillaan terug en gaat het vlot 30 per uur. De Versatile rijdt echt soepeler dan in de winterperiode. Het dekzeiltje gaat er af en 30 per uur halen gaat zonder moeite, je hoeft geen kracht te zetten op de pedalen en dat bij zo goed als windstil-weer. Beetje duwen en 37 komt op de teller. Zo snel gaat dat niet met mijn Twister (Challenge), die ik deze middag berij als ik naar Temse langs de dijken fiets. Ik praat er met mensen van de lokale filmclub over de gemaakte montage van de Ide@s - film. Lekker luieren tegen dik 20 per uur in het zonnetje. De Twister, met voor- en achtervering, rijdt veel zachter dan de Versatile. Ik denk dat het een goed idee is van Ymte om velomobielen (Quest en Mango) te gaan bouwen met grote wielen. Veel meer comfort. Misschien iets minder stevig... elk voordeel hep z'n nadeel...
Morgen 5500 km gereden, voorlopig geen kosten of onderhoud, uitgezonderd een lekke band en een vervangen computertje.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home