Friday, March 25, 2005

Tweede lekke band.

Waarschijnlijk worden de banden dunnetjes. De laatste 500 km twee maal lek. Ik had niet mogen bluffen over de nog goede Vredestein-s-licks. Onvermijdelijk worden banden na 5000 km wat dunner.
Ik reed de Versatile op school uit zijn berghok. Hij woog te zwaar... Vooraan rechts lek! Weer een klein doorntje en een minuscuul gaatje. Met wat speeksel er op werd dat duidelijk. Vervangen van beide banden en met de voetpomp op 6 bar zetten was op een kwartiertje gefikst. Ik heb wel een doek onder de zijkant van de Versatile gelegd om beschadigingen te voorkomen. Wat ga ik nu kopen als nieuwe banden? Ik heb er de verslagen eens op na gelezen en denk aan Schwalbe Marathon plus of de 'big apples'. Maar deze laatste zijn iets minder lekbestendig en zouden volgens de fabricant even goed bollen. De 'big apples' geven wel meer vering... Eens horen naar de ervaringen van de mensen van de ligfietswinkel.

Reactie op commentaar op vorige stukje:
Veel geluk met de Mango Philippe! En laat iets weten over je ervaringen en de nieuwe driewieler die in de maak is.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home